Σάββατο 18 Φεβρουαρίου 2017

Parasite Schoo | Δούκας Κωσταντινος Α.Μ. 1718 \ Καραμιχάλης Μιχαήλ Α.Μ. 1741

PARASITE SCHOOL 


Στόχος μας ήταν η σύνδεση  Σχολείου και Βιβλιοθήκης. Η σύνδεση των δυο δημόσιων κτιρίων αποτέλεσε κύρια πηγή λύσης της διαρρύθμισης του προγράμματος. Η επιλογή του προγράμματος έγινε μετά από μελέτη και παρατήρηση ήδη υπαρχόντων υλοποιημένων και μη, κτιρίων και παρατηρήσεων τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό. Αφετηρία αποτέλεσε ένα άρθρο που ανέφερε την δυνατότητα σύνδεσης της αρχιτεκτονικής με άλλες επιστήμες και κυρίως την βιολογία . Έτσι η κεντρική ιδέα του θέματος έγινε το “παράσιτο” και η συμβίωση μεταξύ δυο ξεχωριστών οργανισμών (ένα σχολείο και μία βιβλιοθήκη) καθώς  και η σύνδεση μεταξύ τους. Και προβληματισμός έγινε η οπτικοποίηση και η υλοποίηση αυτής της ιδέας σε κτίριο. Θεωρούμε πως η βιβλιοθήκη παρασιτεί στο κτίριο του σχολείου. Επίσης, πιστεύουμε πως στο μέλλον πιθανότατα δεν θα υπάρχει η ανάγκη για ένα σχολείο. Άρα όλες οι λειτουργίες του σχολείου θα απορροφηθούν από την βιβλιοθήκη. Έτσι, η βιβλιοθήκη θα επεκταθεί και θα εξαπλωθεί σε όλο το κτίριο. Όπως ένα παράσιτο και ένας ξενιστής. Στις αρχικές προσεγγίσεις του θέματος η παρασιτική σχέση των δυο δημοσίων κτιρίων ήταν εμφανής από το εξωτερικό του και ο χώρος που καταλάμβανε βιβλιοθήκη ήταν εμφανής. Στο τελικό στάδιο της ιδέας η συμβίωση είναι εμφανής στο εσωτερικό. Με την μελλοντική πιθανότητα της βιβλιοθήκης να επεκτείνεται και έναν διάδρομο στα τρία επίπεδα του κτιρίου που συνδέει τις λειτουργίες και το πρόγραμμα. Βέβαια, η κεντρική ιδέα δεν περιορίζεται στη μορφή του κτίριου αλλά και στο εσωτερικό του πρόγραμμα. Η βιβλιοθήκη πάντα συνδέεται με το σχολείο, οι κινήσεις και η επικοινωνία των δυο δημόσιων κτιρίων  γίνονται στον ίδιο πολυχώρο ο οποίος αποτελείται από τρία επίπεδα, επικοινωνούν με μπαλκόνια  ώστε να υπάρχει πάντα οπτική επαφή τον επισκεπτών της βιβλιοθήκης και των μαθητών . Στο τρίτο επίπεδο τοποθετείται η βιβλιοθήκη και τα άλλα δυο χρησιμοποιούνται από το σχολείο. Στο ισόγειο υπάρχει αίθουσα πολλαπλών χρήσεων με δυο εισόδους μια για την κοινότητα, η οποία πρέπει να μεταβεί από το ένα επίπεδο στο άλλο και των μαθητών από την πλευρά του σχολείου.  Της Μεσημεριανές ώρες θεωρούμε πως το σχολείο θα εξυπηρετεί την κοινωνία με την χρήση του ως κοινοτικό κέντρο, εκθεσιακό χώρο ή χώρο περίθαλψης αστέγων. το οποίο γίνεται δυνατό λόγο της ευελιξίας του χώρου. Οι όψεις έχουν τρεις υφες που επαναλαμβάνονται, το καλουπομενο σκυρόδεμα, τα συρόμενα  σκίαστρα και τα υαλοστάσια.
















Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου