Τρίτη 27 Σεπτεμβρίου 2016

ΤΟ ΑΝΟΙΧΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Εικόνα: Δημοτικό σχολείο "Fran Krsto Frankopan" στο Krk, Croatia, Randic - Turato architects, 2005

Το μάθημα του Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού 5 θα διερευνήσει τις έννοιες κοινότητα και δίκτυο μέσα από ένα δημόσιο κτήριο έρευνας και εκπαίδευσης. Θα μελετήσουμε τη δυνατότητα παραγωγής και σχεδιασμού ενός δικτύου χώρων στο κέντρο της Πάτρας ως στοιχεία ενός ευρύτερου εκπαιδευτικού και κοινωνικού θεσμού για τη γειτονιά και την πόλη: του Ανοικτού Σχολείου.
Το Ανοικτό Σχολείο απαρτίζεται από εγκαταστάσεις, χώρους, προγράμμα και υποδομές που υποστηρίζουν, πλαισιώνουν και επεκτείνουν, σε απόσταση ολιγόλεπτου περιπάτου, τα υπάρχοντα (ή ανανεωμένα) σχολικά συγκροτήματα της περιοχής μελέτης. Παράλληλα, ενεργοποιεί το αστικό δίκτυο και δημιουργεί αφορμή και προηγούμενο για τη συνάντηση της γειτονιάς και σύνδεση της πόλης με το σχολείο.
Οι φοιτητές θα διερευνήσουν το δίκτυο χώρων μιας συγκεκριμένης περιοχής της Πάτρας, ορίζοντας τόσο την περιοχή μελέτης τους όσο και το είδος της παρέμβασής τους στην πόλη. Θα μελετήσουν, επίσης, τις ιδιαιτερότητες σειράς προγραμμάτων έρευνας, εκπαίδευσης και κοινών.
Η κάθε διδακτική ομάδα θα εστιάσει τις μελέτες της σε μία ή δύο από τις παρακάτω κατηγορίες εκπαιδευτικών, ερευνητικών και κοινωνικών δραστηριοτήτων που συνοψίζουν τις πρακτικές ενός Ανοικτού Σχολείου: Κατασκευή-Δημιουργία, Έρευνα-Μελέτη, Άσκηση-Παιχνίδι, Τέχνη και Συνάντηση-Συνέυρεση. Η κάθε μία από αυτές τις πρακτικές υπονοεί και έναν αντίστοιχο τύπο παρέμβασης ή τύπο εγκατάστασης κτηρίου και δημοσίου χώρου ως μέρος του ευρύτερου δικτύου του Ανοικτού Σχολείου: του εργαστηρίου, της mediatheque, των χώρων παιχνιδιού, τέχνης, κοινότητας, άθλησης, κ.ο.κ.

Διδάσκοντες: Κώστας Γρίβας, Νεκτάριος Κεφαλογιάννης, Παύλος Λέφας, Πέτρος Μπαμπασίκας, Αγάπη Πρώιμου, Νίκος Σμυρλής, Αλεξάνδρα Στράτου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου